Motivele implementarii si utilizarii unui CRM pot fi simple sau complexe, in functie de firma, de domeniul de activitate, de cat de mare e echipa de vanzari. De exemplu, poate fi folosit pentru:

  • a nu mai pierde oportunitati;
  • fidelizarea clientilor;
  • structurarea procesului de vanzari;
  • cresterea productivitatii;
  • a intelege de ce te refuza clientii;
  • un control si o raportare in timp real;
  • a identifica profilele prospectilor si a vedea ce abordare da rezultate, etc;

Am identificat 7 motive ca fiind cele mai importante, impartite in 3 categorii: cresterea vanzarilor, cresterea productivitatii si cresterea predictibilitatii.

CRESTEREA VANZARILOR

Motiv 1. Iti cresti rapid numarul de clienti Tii legatura cu fiecare potential client in mod personalizat si eficient. Cresti numarul de clienti si prospecti contactati zilnic, printr-o planificare si organizare mult mai buna a timpului oamenilor de vanzari si a relatiei cu clientul. Nu mai pierzi oportunitati. Nu mai ai clienti neglijati.

Motiv 2. Comunici mai eficient cu fiecare client Iti segmentezi baza de clienti potentiali dupa criteriile tale si iti construiesti mai usor o relatie cu acestia, conform nevoilor acestora. Realizezi o targetare mai buna a clientilor si in consecinta ai o rata de raspuns si conversie mai buna. Campaniile de marketing sunt mai eficiente.

Motiv 3. Iti fidelizezi clientii Un client multumit de eficienta si atentia echipei tale va ramane cu tine si te va recomanda si altora. In plus, ii poti vinde si alte servicii mult mai usor.

CRESTEREA PRODUCTIVITATII

Motiv 4. Ai totul intr-un singur loc Ai toate datele de contact si tot istoricul relatiei cu clientii (email-uri, intalniri, telefoane, oferte, contracte) intr-un singur loc, la un click distanta. Informatia nu mai este dispersata in diverse locuri: pe calculatoarele individuale ale oamenilor de vanzari, in excel-uri individuale, mail-uri, foldere pentru oferte. Ai acces rapid la informatii, o perspectiva de 360 grade asupra clientilor si o mai buna vizibilitate si comunicare intre departamente. Lucrezi mult mai eficient in echipa.

Motiv 5. Economisesti timp si bani In medie, un om de vanzari petrece doar 22% din timpul sau fata in fata cu clientii, restul de 78% fiind irosit cu activitati administrative si organizatorice (cautare informatii on line, in documente si excel-uri, intocmire rapoarte, sedinte, intocmire oferte, etc). Cu un sistem CRM poti automatiza si standardiza fluxurile de lucru si informatiile. Elimini activitatile neproductive, non vanzari si cresti productivitatea.

CRESTEREA PREDICTIBILITATII

Motiv 6. Masori usor eficienta echipei Ai rapoarte clare pentru a vedea in timp real eficienta echipei tale de marketing, vanzari, customer service si a corecta eventualele rezultate slabe in timp util.

Motiv 7. Esti proactiv. Gandesti strategic Analizand informatiile colectate pe parcursul procesului de vanzari intelegi mai bine cerintele pietei, comportamentul si preferintele clientilor. Monitorizezi activ concurenta. Identifici noi oportunitati de afaceri.

Citește și

Cum să îți scalezi afacerea cu Microsoft Dynamics?

<p>Într-o lume din ce în ce mai digitalizată, companiile de toate dimensiunile caută soluții eficiente pentru a-și optimiza procesele și a se adapta cerințelor pieței în continuă schimbare. <strong><a href="https://criteria.ro/navision-microsoft-dynamics-365-business-central-erp">Microsoft Dynamics 365</a> este una dintre cele mai puternice soluții software care îți poate ajuta afacerea să crească și să se dezvolte într-un mod sustenabil.</strong> Cu o combinație de CRM (Customer Relationship Management) și ERP (Enterprise Resource Planning), Microsoft Dynamics oferă o gamă largă de instrumente care îți permit să îți gestionezi afacerea în mod eficient, să îmbunătățești relațiile cu clienții și să ...</p>

Beneficiile implementării unui sistem ERP pentru afacerea ta

<p>Într-o piață din ce în ce mai competitivă, companiile caută soluții eficiente pentru a-și îmbunătăți procesele interne, a optimiza resursele și a crește productivitatea. Implementarea unui sistem ERP (Enterprise Resource Planning) este una dintre cele mai eficiente metode de a obține aceste obiective. <strong>Un ERP integrează toate funcțiile esențiale ale unei afaceri într-o singură platformă, permițând o gestionare mai eficientă a resurselor, a comenzilor și a fluxurilor de lucru. </strong></p> <h2>Procesarea simplificată a comenzilor</h2> <p>Unul dintre principalele avantaje ale implementării unui ERP este simplificarea pr...</p>

Sistem ERP Vs. Soft CRM: Diferențe și asemănări

<p>În peisajul afacerilor moderne, tehnologia joacă un rol esențial în optimizarea proceselor și gestionarea eficientă a resurselor. <strong>ERP (Enterprise Resource Planning) și CRM (Customer Relationship Management) sunt două dintre cele mai importante soluții software folosite pentru a îmbunătăți performanțele companiilor.</strong> Cu toate acestea, ele sunt adesea confundate, deși îndeplinesc funcții diferite și acoperă nevoi distincte în cadrul unei afaceri.</p> <h2>Funcționalitatea principală: ERP pentru resurse, CRM pentru relații</h2> <p>Prima și cea mai importantă diferență între ERP și CRM este funcționalitatea lor pri...</p>

We use cookies to personalize content and to analyze our traffic. Please decide if you are willing to accept cookies from our website.