Motivele implementarii si utilizarii unui CRM pot fi simple sau complexe, in functie de firma, de domeniul de activitate, de cat de mare e echipa de vanzari. De exemplu, poate fi folosit pentru:

  • a nu mai pierde oportunitati;
  • fidelizarea clientilor;
  • structurarea procesului de vanzari;
  • cresterea productivitatii;
  • a intelege de ce te refuza clientii;
  • un control si o raportare in timp real;
  • a identifica profilele prospectilor si a vedea ce abordare da rezultate, etc;

Am identificat 7 motive ca fiind cele mai importante, impartite in 3 categorii: cresterea vanzarilor, cresterea productivitatii si cresterea predictibilitatii.

CRESTEREA VANZARILOR

Motiv 1. Iti cresti rapid numarul de clienti Tii legatura cu fiecare potential client in mod personalizat si eficient. Cresti numarul de clienti si prospecti contactati zilnic, printr-o planificare si organizare mult mai buna a timpului oamenilor de vanzari si a relatiei cu clientul. Nu mai pierzi oportunitati. Nu mai ai clienti neglijati. Business Central ar putea fi solutia pe care o cauti.

Motiv 2. Comunici mai eficient cu fiecare client Iti segmentezi baza de clienti potentiali dupa criteriile tale si iti construiesti mai usor o relatie cu acestia, conform nevoilor acestora. Realizezi o targetare mai buna a clientilor si in consecinta ai o rata de raspuns si conversie mai buna. Campaniile de marketing sunt mai eficiente.

Motiv 3. Iti fidelizezi clientii Un client multumit de eficienta si atentia echipei tale va ramane cu tine si te va recomanda si altora. In plus, ii poti vinde si alte servicii mult mai usor.

CRESTEREA PRODUCTIVITATII

Motiv 4. Ai totul intr-un singur loc Ai toate datele de contact si tot istoricul relatiei cu clientii (email-uri, intalniri, telefoane, oferte, contracte) intr-un singur loc, la un click distanta. Informatia nu mai este dispersata in diverse locuri: pe calculatoarele individuale ale oamenilor de vanzari, in excel-uri individuale, mail-uri, foldere pentru oferte. Ai acces rapid la informatii, o perspectiva de 360 grade asupra clientilor si o mai buna vizibilitate si comunicare intre departamente. Lucrezi mult mai eficient in echipa.

Motiv 5. Economisesti timp si bani In medie, un om de vanzari petrece doar 22% din timpul sau fata in fata cu clientii, restul de 78% fiind irosit cu activitati administrative si organizatorice (cautare informatii on line, in documente si excel-uri, intocmire rapoarte, sedinte, intocmire oferte, etc). Cu un sistem CRM poti automatiza si standardiza fluxurile de lucru si informatiile. Elimini activitatile neproductive, non vanzari si cresti productivitatea.

CRESTEREA PREDICTIBILITATII

Motiv 6. Masori usor eficienta echipei Ai rapoarte clare pentru a vedea in timp real eficienta echipei tale de marketing, vanzari, customer service si a corecta eventualele rezultate slabe in timp util.

Motiv 7. Esti proactiv. Gandesti strategic Analizand informatiile colectate pe parcursul procesului de vanzari intelegi mai bine cerintele pietei, comportamentul si preferintele clientilor. Monitorizezi activ concurenta. Identifici noi oportunitati de afaceri.

Citește și

Cât durează implementarea Business Central? Factori care influențează procesul

<p>Într-un mediu de afaceri tot mai digitalizat, tot mai multe companii aleg să își optimizeze procesele prin soluții ERP moderne, iar <a href="https://criteria.ro/business-central">Microsoft Dynamics 365 Business Central</a> este una dintre cele mai populare opțiuni din această categorie, mai ales în rândul IMM-urilor și companiilor aflate în creștere. Fiind o platformă cloud completă, cu funcționalități solide pentru finanțe, vânzări, achiziții, gestiune stocuri, producție și servicii, Business Central promite eficiență și integrare. Însă, o întrebare frecventă în rândul decidenților este: cât durează implementarea Business Central și ce factor...</p>

Cum să selectezi și să implementezi ERP-ul potrivit pentru afacerea ta

<p>Alegerea unui <a href="https://criteria.ro/business-central">ERP</a> (<strong>Enterprise Resource Planning</strong>) potrivit începe cu o analiză detaliată a nevoilor și obiectivelor afacerii tale. Identifică procesele pe care dorești să le optimizezi, cum ar fi contabilitatea, gestionarea stocurilor sau relațiile cu clienții. De asemenea, stabilește ce rezultate vrei să obții, cum ar fi reducerea costurilor, eficientizarea fluxurilor de lucru sau creșterea productivității.</p> <p>Implică toate departamentele relevante pentru a obține o imagine clară a cerințelor. <strong>Notează problemele întâlnite în sistemele actuale</strong> și funcționalitățile pe care le consideri esențiale în...</p>

Cum să îți scalezi afacerea cu Microsoft Dynamics?

<p>Într-o lume din ce în ce mai digitalizată, companiile de toate dimensiunile caută soluții eficiente pentru a-și optimiza procesele și a se adapta cerințelor pieței în continuă schimbare. <strong><a href="https://criteria.ro/business-central">Microsoft Dynamics 365</a> este una dintre cele mai puternice soluții software care îți poate ajuta afacerea să crească și să se dezvolte într-un mod sustenabil.</strong> Cu o combinație de CRM (Customer Relationship Management) și ERP (Enterprise Resource Planning), Microsoft Dynamics oferă o gamă largă de instrumente care îți permit să îți gestionezi afacerea în mod eficient, să îmbunătățești relațiile cu clienții și să ...</p>