Motivele implementarii si utilizarii unui CRM pot fi simple sau complexe, in functie de firma, de domeniul de activitate, de cat de mare e echipa de vanzari. De exemplu, poate fi folosit pentru:
- a nu mai pierde oportunitati;
- fidelizarea clientilor;
- structurarea procesului de vanzari;
- cresterea productivitatii;
- a intelege de ce te refuza clientii;
- un control si o raportare in timp real;
- a identifica profilele prospectilor si a vedea ce abordare da rezultate, etc;
Am identificat 7 motive ca fiind cele mai importante, impartite in 3 categorii: cresterea vanzarilor, cresterea productivitatii si cresterea predictibilitatii.
CRESTEREA VANZARILOR
Motiv 1. Iti cresti rapid numarul de clienti
Tii legatura cu fiecare potential client in mod personalizat si eficient. Cresti numarul de clienti si prospecti contactati zilnic, printr-o planificare si organizare mult mai buna a timpului oamenilor de vanzari si a relatiei cu clientul. Nu mai pierzi oportunitati. Nu mai ai clienti neglijati.
Motiv 2. Comunici mai eficient cu fiecare client
Iti segmentezi baza de clienti potentiali dupa criteriile tale si iti construiesti mai usor o relatie cu acestia, conform nevoilor acestora. Realizezi o targetare mai buna a clientilor si in consecinta ai o rata de raspuns si conversie mai buna. Campaniile de marketing sunt mai eficiente.
Motiv 3. Iti fidelizezi clientii
Un client multumit de eficienta si atentia echipei tale va ramane cu tine si te va recomanda si altora. In plus, ii poti vinde si alte servicii mult mai usor.
CRESTEREA PRODUCTIVITATII
Motiv 4. Ai totul intr-un singur loc
Ai toate datele de contact si tot istoricul relatiei cu clientii (email-uri, intalniri, telefoane, oferte, contracte) intr-un singur loc, la un click distanta. Informatia nu mai este dispersata in diverse locuri: pe calculatoarele individuale ale oamenilor de vanzari, in excel-uri individuale, mail-uri, foldere pentru oferte. Ai acces rapid la informatii, o perspectiva de 360 grade asupra clientilor si o mai buna vizibilitate si comunicare intre departamente. Lucrezi mult mai eficient in echipa.
Motiv 5. Economisesti timp si bani
In medie, un om de vanzari petrece doar 22% din timpul sau fata in fata cu clientii, restul de 78% fiind irosit cu activitati administrative si organizatorice (cautare informatii on line, in documente si excel-uri, intocmire rapoarte, sedinte, intocmire oferte, etc).
Cu un sistem CRM poti automatiza si standardiza fluxurile de lucru si informatiile. Elimini activitatile neproductive, non vanzari si cresti productivitatea.
CRESTEREA PREDICTIBILITATII
Motiv 6. Masori usor eficienta echipei
Ai rapoarte clare pentru a vedea in timp real eficienta echipei tale de marketing, vanzari, customer service si a corecta eventualele rezultate slabe in timp util.
Motiv 7. Esti proactiv. Gandesti strategic
Analizand informatiile colectate pe parcursul procesului de vanzari intelegi mai bine cerintele pietei, comportamentul si preferintele clientilor. Monitorizezi activ concurenta. Identifici noi oportunitati de afaceri.