Selecție și consultanță ERP

Sistemele ERP există pentru a susține procesele de afaceri dintr-o organizație

Investiția în implementarea unui sistem informatic de tip ERP este o investiție pe termen lung (minim 5 - 10 ani) și aduce un avantaj competitiv major pentru organizație, daca soluția aleasa corespunde specificului activității firmei.

Selecția unui sistem informatic fară o abordare riguroasă înseamnă să vă asumați nenumărate riscuri care pot apărea în toate fazele proiectului, riscuri ce conduc la depășirea deadline-urilor și la costuri suplimentare, ce nu mai pot fi controlate.

În practică, de cele mai multe ori, alegerea sistemului ERP se face în urma mai multor prezentări realizate de diferiți furnizori de soluții ERP, prețul fiind un criteriu important în decizia finală. Organizațiile ignoră necesitatea de a defini foarte clar mai întăi procesele optime de afaceri, după care, pe baza acestor procese să realizeze selecția și implementarea sistemului ERP.

Ulterior, daca soluția aleasă nu corespunde cerințelor specifice, pentru diminuarea decalajelor dintre procesele de business standard din sistemul ERP selectat și procesele de business existente în organizație, fie:

  • se recurge de cele mai multe ori la modelarea și adaptarea propriilor procese în funcție de procesele de business existente în sistemul ERP
  • se solicită dezvoltări suplimentare față de funcționalitățile standard ale sistemului

Riscuri în selecția și implementarea unui sistem ERP

Selecția unui sistem ERP fară o abordare riguroasă înseamnă să vă asumați nenumărate riscuri care pot apărea în toate fazele proiectului, riscuri ce conduc ...

Proces selecție și implementare

Etapele proiectului și livrabilele

  • Pasul 1

    Analiză diagnostic

    Document fluxuri de lucru și cerințe
    Diagrame fluxuri
    Rapoarte și indicatori de performanță

  • Pasul 2

    Selecție sistem

    Caiet sarcini
    Raport evaluare furnizori

  • Pasul 3

    Negociere și contractare

    Recomandări echipă proiect, buget și plan proiect
    Recomandări clauze contract (inclusiv criterii acceptantă)
    Recomandări plan facturare
    Listă riscuri proiect și modalități minimizare

  • Pasul 4

    Asistență implementare

    Rapoarte stadiu proiect

  • Pasul 5

    Project management

    Recomandări și observații livrabile

  • Pasul 6

    Suport implementare

    Recomandări procese verbale acceptanță 
    Structură import migrare date fișiere xls
    Proceduri de lucru și control

  • Pasul 7

    Audit post implementare

    Raport audit

Beneficii directe ale colaborării cu echipa noastră

Controlul procesului și rezultatelor finale. O atitudine proactivă ce va duce la o mai bună derulare a proiectului IT.

Consiliere neutră și evaluarea obiectivă a riscurilor proiectului. Este recomandată o părere independentă deoarece:

  • Key User-ii sunt implicați în activitățile curente. Nu vor avea o privire critică, nu vor fi evidențiate toate disfunctionalitățile și riscurile.
  • Implementatorul nu este obiectiv – prezintă procesele de business și derularea proiectului din perspectiva sistemului ERP.

O mai bună valorificare a resurselor interne și degrevarea acestora de activități birocratice.

Implementarea în final a unei soluții cât mai apropiate de așteptările organizației (atât din punct de vedere al managementului cât și al utilizatorilor) și fară depășiri substanțiale în ceea ce privește bugetul.

We use cookies to personalize content and to analyze our traffic. Please decide if you are willing to accept cookies from our website.