Incepand cu 1 Ianuarie 2024 devine obligatorie incarcarea in format electronic a facturilor pe portalul ANAF (sistemul e Factura). TVA ul aferent unei facturi furnizor poate fi dedus doar daca factura a fost declarata in portalul ANAF.
Aplicatia e Factura dezvoltata de Criteria pentru Business Central, Dynamics NAV si Navision gestioneaza si automatizeaza integral flux e-Factura atat pentru Outbound -> trimiterea facturilor si notelor de credit proprii, cat si pentru Inbound -> preluarea facturilor si notelor de credit furnizor, precum si a altor mesaje ANAF. Dezvoltarile e-Factura sunt integrate direct in sistemul ERP Business Central si Dynamics NAV, partial si pentru Navision.
Exista o pagina dedicata in sistemul ERP pentru gestionarea automata a fluxului de trimitere facturi in sistemul e- Factura. Pe aceasta pagina sunt mai multe actiuni de tip BULK. Practic un utilizator trebuie sa apeleze aceste actiuni o singura data pe zi.
Fluxul de trimitere presupune mai multi pasi succesivi complet automatizati:
Exista un camp de Status pentru controlul fluxului e-Factura:
Fara aplicatia e-factura ar trebui sa aveti un om dedicat care sa faca zi de zi (si probabil i-ar ocupa mare parte din zi), manual, urmatoarele lucruri:
Pentru fiecare factura de vanzare:
Pentru facturile furnizor:
Daca ai întrebări sau dorești să soliciți informații suplimentare referitor la soluțiile noastre, te rugam să completezi formularul alăturat!
Echipa noastră de asistență este aici să vă ajute de Luni până Vineri între 09:00 și 18:00.
office@criteria.ro